Ters Drury— Açıcının, oyuna ilgisi olmadığını göstermek için 2 trefl isteği üstüne tekrar major suit konuşması yaptığı bir Drury konvansiyonudur. (sayfa 224)
Güvenli Oyun— Olumsuz bir durumla mücadele etmek için var olan özel bir takım kombinasyon oyunudur. Ayrıca, fazladan kazanılan ellerin feda edilmesi bile olsa, çiftler arasındaki yenilme riskini azaltan ortadan kaldıran herhangi bir oyundur. (sayfa 75)
İkinci Tur Kontrolü— Rakiplerin destedeki ilk iki eli almasını önleyen bir elde tutma durumu: papaz veya karlı bir anlaşmadaki eldeki tek kağıt. (sayfa 132)
INT Yarı zorlaması— Açının, birinci veya ikinci pozisyonda 1 kör veya pik oynadığı ve diğer oyuncu pas geçtiği zaman için geleneksel bir anlaşmadır ve bir INT tepkisi, açıcı dengeli bir ele sahip olmadığı müddetçe 6-12 puandır ve zorlamadır. (sayfa 216)
El kapama (Teklif)— Ortağından pas geçmesini isteyen bir tekliftir. (sayfa 3)
Parçalı Teklif—Bir III göstermek için ortağıyla yeni bir takıma geleneksel bir çift atlayıştır ve eldeki son kağıt veya boş bir suit teklifi (sayfa 226).
Durdurucu— Rakiplerin suitteki bütün kağıtları almasını engellemek için yapılan bir suiti elde tutma durumu. (sayfa 95)
Fırsatçı Teklif—Teklif suitinde aslında oynama hevesi olmayan ortaktan daha fazla bilgi almayı amaçlayan bir tekliftir. Genelde minör bir suitte yapılır (sayfa 9).
2/1 Oyuna Hükmetme—Ortağın ilk veya ikinci pozisyonda bir suiti açtığı, en azından oyuna hükmeden 2 seviyesindeki basit yeni bir suit tepkisi veren bir teklif yaklaşımıdır. (sayfa 1)
Sıralamayı yükseltme—Teklif için 2 veya daha fazla suit seçimiyle en makul teklifi yapmak. (sayfa 116, 144)
NEREDE— Anlaşmanın oynanabileceği yer (sinek, karo, kupa, maça veya kozsuz)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder