El çaka yer çaka oyun— Kağıtların ortağınkiler de dahil olmak üzere ayrı ayrı koz ile alındığı bir oyun. (sayfa 117, 207)
Kübid— Rakip tarafından zaten sunulmuş olan teklif. Bu genellikle bir çok rekabet durumunda yüzeysel bir zorlama teklifidir. Ii bazen kontrol gösteren bir teklif için kullanılan başka bir tanımdır (sayfa 14)
Tehlikeli Rakip—Liderliği almak istemediğini belirten rakip. Alabileceği sayıları olabilecek ve anlaşmayı bozabilecek zararlı bir lider konumunda olabilecek lider. (sayfa 121)
Drury—1’e karşı yapılmış bir açıcı teklife yüzeysel 2 Trefl tepkisi veya açıcının majörünü destekleyen ve oyunu kazanmak için ilgi gösteren üçüncü veya dördüncü pozisyon. Standart Drury’de, açıcının yeniden konuşması oyuna ilgisi olduğunu göstermez; majörün yeniden konuşulması oyuna ilgi göstermez (sayfa 63, 223)
Destek Puanları— Bir Koz fiti bulunduktan sonra destek olabilecek bir eldeki kısa değerlendirmedir. boş, 5 puan; son kağıt, 3 puan; son iki kağıt, 1 puan, (sayfa 129)
Yanlış tercih— Açıcının ikinci süitinde daha fazla karta sahipken karşılayıcının açıcının ilk teklifine tepkisidir, (sayfa 44)
Hızlı Varış— Bir kontrata hızlıca teklif sunmanın daha yükseğe gitmede ilgili olunmadığının gösterildiği ilke. Tersine, kontrata yavaşça teklif etmek daha fazla teklif için ilgili olduğunu gösterir, (sayfa 164)
İlk tur kontrolü— A Bir süitte rakibin ilk oyunu olmasını önleyen elde tutma: bir as veya süit bir kontratta boşluk, (sayfa 132)
Zorlayıcı teklif— Ortağın pas geçmesinin beklenmediği teklif (sayfa 4)
Zorlayıcı INT— Açıcının ilk veya ikinci pozisyonda 1 veya 14 oynadığı ve diğer oyuncunun pas geçtiği bir geleneksel anlaşmadır, INT tepkisi 6-12 puanı gösterir ve hükmedicidir, (sayfa 36)
Dördüncü Suit Zorlama— An Dördüncü süit teklifinin yüzeysel ve zorlama olduğu bir anlaşmadır; ve genelde oyuna hükmetmek için kullanılır (sayfa 211)
Yüksek Kağıt Puanları (HCPs)— Bir eldeki yüksek kağıtların değeri: as, 4; papaz, 3; kız, 2; vale, 1. (sayfa 7)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder